Elavult mlm módszerek

Elavult mlm módszerek,

avagy miért nem működik és mit kellene tenni, hogy működjön a hálózatépítés

 

Mai bejegyzésem egy friss levelezésből született, melyet egy kedves hálózatépítőtől kaptam. Bíró Tamás az egyik hírlevelemre válaszolt, melyben feltettem egy kérdést és ebből alakult ki egy szakmai levelezés. Gondolataival és véleményével több helyen egyetértek, ezért is kértem az engedélyét, hogy leírhassam ide.

 

Részlet a levelezésből:

 

“Az MLM módszere a 90-es évek, az Amway megjelenése óta gyakorlatilag alig változott, pedig ezt 2 dolog is indokolja.

1. A negyed évszázada még működő mondatok, meghívó forgatókönyvek mára elcsépelt, émelyítő frázisok, amelyeket érdemes kerülni. Új fogások, technikák, megközelítések indokoltak, amelyek megkülönböztetik a céget és a hálózatépítőt a már ismert, rossz tapasztalásoktól.

2. Online marketing eszközök

A legtöbb hálózatépítő online üzletépítésről beszél, holott nem tesz mást, mint – gyakran – háztáji hobbi weboldalával és sablon üzeneteivel szemeteli tele a világhálót. Pedig tanulnunk kell az MLM-ben az online marketing szakma eredményeiből, elsajátítani és használni eszköztárát.

Feliratkozó oldalakkal, csali termékkel gyűjtött email adatbázisok, automatizált hírlevél kampányok, döntésen való átsegítés…

 

Amiért negatív az MLM megítélése és élnek meg sokan “megaláztatásokat és NEM-eket“, mert munkamódszerük többek között idegenek hívogatása. Ezzel nem javul a hálózati üzlet megítélése, SŐT.

Amíg erőltetjük az MLM klasszikus iskolájának mára elavult tanait, képtelenek vagyunk megújulni, alkalmazkodni a piac változásaihoz, nem követjük például az emberek médiafogyasztási szokásait, a Network Marketing megítélése semmit nem javul.
Minőségi változást nem tudunk mennyiségi teljesítménnyel elérni. A nagy számok törvényét ne kezeljük fenntartások nélkül az MLM-ben.

Profiként fontos lenne túljutni az elcsépelt frázisokon (legyen célod, legyél kitartó, stb stb.) és konkrét, kézzel fogható, professzionális eszközök és módszerek átadásával elérni, hogy a NEM-eket mások ne az üzletépítés természetes velejárójaként éljék meg…

 

El kell érni, hogy – amennyire ez képzett marketingesek esetében már megszokott – az MLM-esek jelöltek helyett jelentkezőkkel dolgozzanak, ennek érdekében magukévá tegyék a figyelem felkeltés, bizalom építés és döntésen való átsegítés professzionális eszköztárát és módszereit.
Véleményem szerint szakmai oldal szerkesztőjeként, bloggerként és ezzel vélemény-formálóként ebben van jelentős felelősségünk és feladatunk!”

 

 

Oszd meg velem Te is a véleményed, ahogyan Tamás tette!

 

Szép napot!

 

Üdv:

 

Dósa Nikoletta
Az Online hálózatépítő
Dósa Nikoletta

Comments are closed.